Hvem har ansvaret for en bedre fremtid?!

FREMTIDSFORKEREN.DK drives af sociolog og fremtidsforsker Birthe Linddal

Du kan tage kontakt via kontaktformularen, eller på telefon +45 3065 1110

Energi-Drik – Specielt området for energi-drik gjorde sig bemærket på Årets SIAL, hvor udvalget var imponerende.

Masser af flotte, farverige og festlige koncepter i smukke designs der på glimrende viser afspejler tidsåndens. Forskellige koncepter, der appellere til alt fra vild fest hele natten, til muligheden for store sport-præstationer, mere sundhed, en effektiv hverdag eller bare hard fun.

Markedet for energi-drink er et marked i hastig udvikling. Og hvor Danmark i årtier har været stærkt kritiske overfor berigede fødevarer, og først har tilladt energidrikken på de danske hylder siden år 2009, var det åbenlyst på SIAL 2012, at energidrikken er et produkt med potentiale i tidens marked.

For i en tid, hvor flere gerne vil præstere, idealerne er høje og kravene ligeså, har drikken åbenbart fået sin berettigelse. For med pay offs, som ”Stay focused”, ”boost your metabolism” og ”get energized” vokser drikkens popularitet. De færreste lader sig tilbage for de små kneb som kan gøre det hele lidt lettere.

Og ja, skulle man tilhøre den del af forbrugerne som stadig er kritiske overfor ”den slags”, så kan man jo med naturen som argument kigge på det store udvalg af  ”naturlige” power-drinks som også var at finde på årets SIAL. Sunde, ”rene” drikke baseret på naturens egen super foods som fx Ginseng, Goji, Aronia og Acai. Drinks som fx beauty-drikken OCÒO der med følgende pay off: ”this drink change every thing” lover anti-aging, skincare, collagen production og hair-maintenance. Eller hvad med en Ginseng-gel i flotte farver målrettet børn, der jo også gerne skal kunne klare mosten og være sunde og fulde af energi. (Det dog nok værd at overveje en ekstra gang, hvornår det er hensigtsmæssigt at servere den for de små.)

NB! Vi skal tilbage til 1984, hvor Red Bull lancerede den siden så populære energi-drik baseret på en Thailandsk sød energi drik. Red Bull blev en kæmpe succes og der er siden solgt mere end 30 milliarder dåser, og drikken har gjort ejerne til nogle af verdens rigeste mænd.

Se flere nyheder fra SIAL på:

http://thefuturist.dk/food-future/sial-2012a/